.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخش عمده گراني به ساختار اقتصادی کشور برمي گردد

سرپرست سازمان بازرگانی استان مازندران با بيان اينكه وجود تفکري انحرافی باعث شده تا افزایش قیمت ها و بحث گرانی به بازرگانی نسبت داده شود گفت: شاید یکي از علل مربوط به گرانی و افزایش قیمت ها مربوط به سازمان بازرگانی باشد ولي بخش عمده آن به بحث کلان و ساختار اقتصادی کشور بر می گردد .

عباس وفایی نژاد در گفتگوي ایسنا با بيان مطلب فوق افزود: متأسفانه افراد سودجو با ایجاد یک تورم روانی زمینه مساعد را برای سوء استفاده خود فراهم می کنند تا با افزایش تقاضا در بعضی از فصول سال و ايجاد شرایط خاص ، مصرف کننده را وادار به خرید کالا کنند که سازمان بازرگانی با این افراد به طور جدي برخورد خواهد کرد .

وفائی نژاد در خصوص گرانی و افزایش تورم در بازار گفت : گرانی بر اساس افزایش هزینه های تمام شده و شرایطی که در بازار اقتصادی وجود دارد شکل پیدا می کند و جایگاه مقوله گران فروشی به بازرگانی بر می گردد .

وی يادآور شد : کالاها در شرایط ایده آل خود و با توجه به کیفیت و هزینه های تمام شده باید افزایش قیمت مطلوب خود را داشته باشد .

سرپرست سازمان بازرگانی استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید شرایط خدمت گذاری خود را بر اساس هزینه تمام شده تنظیم کنند افزود : در ابتدای سال برنامه ای را به واحدهای تولیدی ارائه کردیم تا تمام آنها شرایط خدمت گذاری خود را بر اساس هزینه تمام شده تنظیم کنند.

وی در خصوص درج قیمت غیر واقعی بر روی بسته بندی كالاها به ايسنا گفت : اين اقدام بدون رعایت دستورالعمل سازمان بازرگانی انجام شده و حمایت از آن نوعی تخلف است .

وفایی نژاد ادامه داد : در سال جاری با بیش از 100 واحد تولید کننده متخلف را در استان مازندران به دلیل عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری برخورد شده است .

سرپرست سازمان بازرگانی استان از افزایش غیر قانونی قیمت ها و پايين آوردن کیفیت و كم شدن وزن کالا به عنوان عمده ترين تخلفات واحدهاي توليدكننده ياد كرد و افزود: سازمان بازرسی های هفته ای را از واحدهای تولید کننده صورت داده تا در صورت تغییر قیمت و افزایش غيرقانوني آن با متخلفين برخورد شود.

وفایی نژاد یادآور شد : تاکنون 200 واحد تولید کننده متخلف شناسایی و با آنها برخورد شده است .

وي با اشاره به توزیع سه میلیون دفترچه در مدارس اظهار كرد : سازمان علاوه بر اين دفترچه ها ، مواد پروتئینی را در مدارس، همچنین قند و شکر و روغن و برنج را بر اساس ضرورت و شرایط خاص تأمین و توزیع می کند .

وفايي نژاد خاطرنشان كرد: در سال گذشته به دلیل قطعی گاز در کمتر از یک هفته بیش از 30 هزار دستگاه گرمایی غیر گازسوز را وارد استان کردیم که با برگشت 5 هزار دستگاه از این تعداد ، سازمان بازرگانی متضرر شده است .

وي با بیان اینکه سازمان بازرگانی موظف به تأمین توزیع کالا است گفت : بخش خصوصی از بازوان اصلی اين سازمان است که باید مورد حمایت قرار گیرد .

وفايي نژاد به 200 هزار تن تولید مازاد نارنگی در مازندران اشاره کرد و افزود : قطعاً این افزایش تولید نیازمند برداشت سریع و توزیع محصول در سطح کشور و بازارهای خارجی است.

سرپرست سازمان بازرگانی مازندران اظهار کرد : تقویت بحث صنایع تبدیلی از اصولی ترین مواردی است که باید به آن پرداخته شود .

وفایی نژاد از ذخیره سازی 50 هزار تن مرکبات در سال جاری خبر داد و افزود : یارانه تشوقی و جوایز صادراتی برای هر کیلو مرکبات صادراتي 20 تا 30 تومان برآورد شده است .


وي با بیان اینکه هماهنگي با 15 کشور برای صادرات مرکبات مازندران انجام شده است يادآور شد: 10 کشور از اين تعداد اعلام آمادگی کردند و قرار است تا تاجران ایرانی برای عقد قرارداد و عرضه کالا بر این کشورها سفر کنند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.